SUMTIMES OK TO B A FREN. TQ ;)

Saturday, December 31, 2011

Bertempiaran Lari Bila Tengok Durian


Itulah dia M A L I K H A. Yang ketakutan bila tengok durian dikopek oleh Papanya.. Alahai.. Ni ikut perangai sapa lagi kalau bukan Papa dia.. Papanya tukang kopek jer, bukan tukang makan.... Nasib lah anak beranak tak suka makan durian...... Bukan saja durian, malah rambutan, manggis, langsat, apa saja nama buah tempatan yang memang tidak digemari Papanya turut tidak digemari Malikha.


* skema ok !


Mama hanya gigit jari, telan air liur gluppp gluppp bila tengok gerai durian tepi jalan. Susah sangat Papa nak berhentikan kereta belikan durian ke Mama.. Nanti ada lah alasan kereta bau busuk takpun duk buat tanya berulang - ulang..'' nak ke? nak ke... ?'' pastu terlajak gerai durian.... =P. Mama biasa boleh layan durian kalau tetamu datang rumah. Let say macam Tokbah datang. Beliau belikanlah durian dua -tiga biji, so bolehlah tumpang makan hahaha. Kesian.... 



Ni ada sebijik durian peninggalan dorang baru - baru ni.


Nak buat sesuatu dengan durian ni.


Kena paksa. Nak bagi rasa sikitpun, siap bersilat.
Alah, tukang yang memaksa tu pun sama jugak pong ;p


Bertempiaran lari !
Hahaa :D



*
*
*
*
*
*
*
*







The rahsia is, Papa cuma makan durian kalau dibuat cekodok atau jemput - jemput. 

Ohhhh, jadi itulah syaratnya kalau Mama nak makan durian... Hehehe.... Bahagian Papa kena ada jemput durian.... :)




Jemput pun jemput lah. Jemput makan ! Tapi Mama only boleh makan durian mentah macam tu, tambah - tambah yang mengkal dengan jemput durian jer tau. Kalau pulut durian ke, pengat durian yer...., plueaseee ! Tak sukeeeeeeeeeeeeeee .....  Hehehehe :)


Okbai !
:)

4 comments:

Farah Shamsudin said...

huhu.. farah hantu durian mama likhaa..
tapi farah tak makan tempoyak tau! memang tak boleh masuk..

Mama Kyra said...

betul2..eja br ni tingin nak doyan..smpi siap nangis2 ckp dpt rs seulas 2 pn jd la..papa bl mmg ks 2ulas je.tkt eja demam..

Cik Sibuk said...

Salam ziarah,

Durian paling sodap, kalau isi durian makan dengan shaved ice. Taruk susu pekat..perghhh..terliur sudahhh..

:)

ieedaz @ mama_isha said...

laa likha x suke durian yer.. isha minat sgt mkn durian hhehe..like papa & mama dier! :p